top of page

MARJOLEIN DECROIX

BELGIAN SLALOM SKIER

DECROIX 38e OP OLYMPISCHE SPELEN SLALOM

Het was een hobbelig selectieparcours voor Marjolein Decroix, maar op de valreep stond de West-Vlaamse skiester toch nog aan de start van de Olympische Spelen in PyeongChang (Zuid-Korea). Normaal stond de slalom op 14 februari gepland, amper 3 dagen na haar landing op Olympisch terrein, maar door hevige windstoten werd de wedstrijd uitgesteld naar vrijdag 16 februari. Na een mindere eerste run, bleef ze vechten tot aan de finish en kon in de tweede run nog enkele plaatsen opschuiven naar een 38e plaats.




'Dit is zeker niet het resultaat waar ik op gehoopt had, maar ik ben blijven vechten ondanks de vele foutjes onderweg’, vertelt Marjolein. ‘Het enige stuk dat verliep zoals ik wilde, skiede ik een 27e sectietijd. Dit zegt meer over mijn kunnen dan die 38e plaats, maar in de slalom is een fout snel gebeurd als je risico’s neemt om snel te gaan’ legt Decroix uit.


Recente berichten
bottom of page